Banner

Banner

Monday, February 14, 2011

Fenomena 1239

1239?

Ape tu?

Masa? Ha'ah. Betul. Tapi kenapa? Hehehe..



Kisah ni pelik sikit la. Jarang didengari.. Berlaku kat diri aku sendiri. Dengan mata aku sendiri. Ok. Senang cite, aku selalu nampak nombor ni. Percaya? takpe. Aku tunjuk la. Hehe..

Ok. Alkisahnye.

Tahun 2004, Ketika form 4, Aku ada pergi dekat Centrepoint Klang (The Store), Dalam tu ada kedai Machi 7 (Dulunye dikenali Cantona 7), aku tempah seluar dekat situ. Time kali kedua aku datang n nak amek seluar tu, owner tu carik seluar tu n bagi kat aku. Time dapat tu, aku mendapati bahawa terdapatnye tag no kat seluar tu. Bernombor 1239. Itu kejadian pertama yang jadi sejarah untuk 1239 ni. Time tu aku pelik la.. Kenapa 1239? Kenapa tak 1234? Best sikit sebab tersusun rapi. So benda tu jadi persoalan kat aku la.


Emm. So takpe la. Tapi kan.. Sejak dari haritu... Aku kerap jumpa nombor2 ni dekat mana2 tempat.
Agak menyeramkan la. Kadang2 sampai masuk dalam mimpi. Ok contoh2 gambar yang sempat ditangkap ye. Sume ni aku ternampak tepat pada waktunye dan terus tangkap gambar. Ikut korang la nak caye ke tak. Tapi ini yang berlaku la dekat aku. Kawan2 aku pon ramai yang tau.


Time ni aku tangkap time dekat2 area tol bukit jelutong tu. Sambil drive.


Yg ni pula window kuasa untuk character game Cabal online.


Gambar ni ditangkap kat Wisma PKPS Shah Alam. Time aku nak bayar duit kereta mak aku kat Bank Islam kat situ. Kamera low quality sket.




Tak Caya? Rilek dulu.. Ade lagi...


Yg ni? Ni dekat Giant Sg Petani. Terserempak terus tangkap.



No ni adelah no yg di cetak dekat Fomica time diploma part 6 dulu.. Milik 'Shah', sorang kawan aku ni time nak wat final.. yg kerat tu bukan aku buat tapi memang da mcm tu, tp no tu dipercayai no 1.

Haa.. yg ni lagi pelik. Time nak amek tiket parking dekat Aeon Jusco Bukit Tinggi Klang tu, time ni aku tolong member aku ni Jangkang hantar awek dia pegi kerja kat situ. Time tu ade member nama Wak dengan Jangkang dengan aku, diorang memang saksi aku n diorang pon tau. Time tu kitrg nak bertolak gi Kedah. Singgah jap sini. Ni kereta kancil mak aku


Haa.. yang ni time aku main game Car Town. level kawan ak ni tetibe je 1239. Trus la print screen. Tekan gambar kalau nak tengok lg jelas.


Gambar ni aku print screen time aku ngah duk surfing kat tenet pasal produk ntah ape2 tah.. Pastu jumpe jam ni.. Tetibe je nak letak 1239.. letak no lain la. haha.. Nape mesti no ni? T.T




atas ni gambar dari pc



Pagi tadi (14 feb 2011) aku baru je layan Anwar Hadi ni.. Jumpe lagi No ni! Tengok kat kanan bawah kat jam tu.. Tekan lg ye.

Ni pon jam kat kereta kancil mak aku.

Ni kat henset mak aku.




Ni pon dekat ipong.. sempat snap. 


iPong lagi. Time nak download App dekat Cydia.



Ok ni plak dekat motor LC aku time baru angkat. Trus berhenti aku dekat tepi federal. sempat tgkp lg. =.=



Ok. Sebenarnye ade lagi gambar lain tapi aku tak sempat nak masukkan dekat album aku.. bersepah2. Ade lagi.. Tapi tak sempat nak update. bz kalah menteri. Yang aku tangkap ni mana yg sempat je. Yang tak sempat tu banyak je aku salu jumpe tapi tak berkesempatan nak tangkap gambar or aku dah malas dah..


Ok, Ingin aku tekankan ye. ape yang aku cerita ni, adalah hanya sebagai renungan kite bersama. Bukan untuk tujuan mengagung2 kan no ni ke, nak kata aku ni terer ke, takde ok. Cuma aku nak berkongsi je, ape yg aku alami. Jangan salah anggap ok. Baca dengan hati yang terbuka, dan jangan percaya benda yang bukan2, boleh jadi syirik. Bahaya. 

Ok. Bagi aku sendiri la. Yang aku alami ni. Biasanya, ianya macam satu kejutan la setiap kali terjumpa. Agak pelik, dan sentiasa tertanya2.

 "No ape ni? ada petunjuk untuk something ke?" Monolog aku sendirian. tapi tak ade apa pun.

Penah jugak masuk dalam mimpi aku, Agak pelik la. Mungkin sebab aku ni asek duk pk je pasal no ni..
Kan mimpi tu satu proses otak kita nak simpan memori. So keluar la jugak sampai dalam mimpi. Adalah mimpi tersebut agak menyeramkan lah juge, tp takpe la. taknak cite. Hee..


Ade jugak member2 ni tak percaya yang aku selalu jumpe nombor ni. Kata aku tipu la. Tangkap gambar tunggu masa tu sampai la, Set jam sendiri la. Haha.. ape2 la. Aku sendiri pon malas nak wat benda tu. Lantak ko la. Haha.. Tp itu ikut masing2 la. For me, originality is the best. Biar Asli. Benda rare kene asli. Dah macam kumpul barang2 eksotik pulak aku ni. tapi aku tak tipu la yg gambar2 tu. Ikut korang la nak percaya ke tak kan.. :)


Ilmu Allah ni terbentang luas. Banyak yang kita tak tahu dalam dunia ni. Mungkin ada sesuatu yg ditunjuk. Aku tak tahu. cuma mengagak. Tapi ni semua kuasa Dia. Jangan kita pk bukan2, dan jangan pulak sape yang baca ni terus pergi no ekor plak. Tolong ye, ini cuma untuk tatapan kita bersama. Ok, Sampai sini saje entri ini. Panjang juge mengarang, Hehe. Thanks sebab sudi baca. :D




16 comments:

Anisa Hang Tuah said...

wah wah
kirenye number tu memberikan kesan dalam kehidupan & mimpi la yeee

EJA said...

mungkin amman akan hiduo shingga berumur 1239 tahun!..ihii..gurau ya..

A.s.t.i.n.a said...

tengah berfikir saya nak pilih no ape ehhhh aaaaaa 5595

Encik Amman said...

Anisa Hang Tuah: Emm.. ada kesan sikit la. Ia dah masuk dalam landasan hidup ni. :)

Eja: Wah.. panjang umur tu.. hehe.. 1239 tahun tu mustahil la. hehe.. kita mintak panjang umur je :D

rj Etika said...

woahhh....1239.
hahahahaha.......
ni je ke gambar? haplod la lagi!!! lagi!! lagi!!!

Encik Amman said...

Astina: Ahahaha... boleh main pilih2 ye? haa.. ok. pilih2 ;p. no ape tu? plat kereta ke? hehe

Encik Amman said...

Et: ni je yang sempat aku jumpe la.. ade lg dah tertimbus ditelan dek arus kemodenan. T.T. hehehe

Amira Naddia said...

jgn ang g main 4D sudeh...

Encik Amman said...

Ahahaha.. jangan risau.. ngak main lah. :D

sekamar rindu said...

salam..

hehehe..jgn tikam no dah ek.:))

Encik Amman said...

wsalam.. hahaha.. kalu tikam bangkrap diorg..taknak la.. hahaha.. thanks sekamar rindu.. haha

aNnE said...

ehhh..cenggini pun ada..anne x pena kena...hehe

syima_chokie's said...

wahhh ini suratan atau kebetulan huhu XD

Encik Amman said...

anne: huhuhu.. tu la.. kes rare ni.. hehehe..kot la anne kene lak ke.. tunggu ye ;p

syima: hehe.. suratan dan kebetulan.. hehe.. pelik habis ;p

khadijah aminah md yusoff said...

tarikh kawen kot 1.2 2039..hahaahhaaaaaaaaaa

Encik Amman said...
This comment has been removed by the author.