Banner

Banner

Thursday, February 10, 2011

Suatu luahan

Seorang teman memberi sms kat aku. Berbunyi macam ni...

"Kadang kita meminta pada Allah setangkai bunga yang indah, tapi Allah SWT berikan kaktus berduri, kita meminta kupu-kupu, tetapi diberikan ulat. Kita pun sedih, kecewa bahkan marah!! Namun kemudian kaktus itu berbunga, indah sekali & ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang cantik. Itu lah jalan Allah SWT, indah pada waktu-Nya! Allah tidak memberikan apa yang kita harapkan, tapi Allah SWT memberikan apa yang kita perlukan. Kadang kita sedih, kecewa, terluka,berburuk sangka. Tapi jauh di atas segalanya, Allah sedang merangkai yang TERBAIK dalam kehidupan kita..Agar kita belajar untuk selalu ikhlas dan redha.."


ok saye suka ayat last tu :) insyaallah ada untuk diri ini..


Itu lah pesanan dia. Agak terkedu bila membacanye.. agak tepat pada waktunye lagi2 bila hati tengah kacau. :)
thanks. Bukan untuk aku jiwang nak meluahkan ape yang aku rasa..tapi benda ini adalah sebagai peringatan kat diri aku dan juga teman2.. Kadang2 kita terlalu berharap, terlupa aku akan pesanan seorang teman dulu.. Bila kita tau kebenaran tentang sesuatu yang terjadi tu mungkin lebih menyakitkan. Tapi ni semua atas rancangan Dia. Bagi aku, tak perlu untuk aku tak bergerak bila aku sakit. Aku boleh berjalan. Aku masih ada prinsip hidup aku, aku masih boleh berdiri. banyak yang perlu aku tunaikan. Bukan untuk keseronokan semata-mata. 

Tidak perlu untuk aku merapu-rapu lagi. Sebab ada jalan yang aku kene lalui. Jadi dugaan semacam ini.. aku kene tempuh juge. Alhamdulillah, aku sudah sedikit bertenaga. bersumberkan satu pegangan. Aku akan terus jalan.

Tapi teman yang memberi sms tu dah lama 'sakit'. Dia bagi aku semangat, tapi dia pun cuba memberi diri dia semangat. Aku akan terus sokong dia. Terima kasih teman. Moge kamu berjaya. :)

8 comments:

EJA said...

kata kata yg sangat tulus..

Encik Amman said...

ianya satu luahan eja :)

Amira Naddia said...

oooo! sms dr awek!

rj Etika said...

wowowowo...TEMAN!
hahahaha...awek ek...

Encik Amman said...

BUKAN ok. member lame. panggil teman sebab lebih puitis saje. okeh.. haha

Encik Amman said...

Et: anda juge seorang teman sy okay. hehe

CinderLaLa said...

kata2 teman anda sangat2 memberi inspirasi.. Semoga diberi sedikit kekuatan oleh Allah s.w.t untuk kita semua.. =)

Encik Amman said...

Betul tu.. And i do love this. ;)