Banner

Banner

Wednesday, February 2, 2011

Teringin pule nak pakai kamera ni. -___-U

Ok. Aku nak pakai kamera. sebab ape? nak tangkap gambar la.........~~~~~

asek nak amek gambar pakai kamera orang je. kamera hp Nokia C3 ni pon 2MP. tak best2. tak puas hati. kualiti tarak. pecah sana pecah sini. hoish! takpe. pakai sementara ;D






DSLR?
Erm.. Nak beli DSLR tu penah gak teringin. hee.. tapi bagak la. besau nak mampus. aku suka COMPACT ok~ biar kechil tapi hebat. malas nak bawak ke hulu ke hilir.. sebab kalau berjalan ni aku suka berlenggang. haiya..





Dah nama pon start blogging. gambar itu penting kn? hahaha.. nak tunjuk sume orang peristiwa yang kita leh kongsi. kan best tu? hehe.

So. the 1st step:

1. Quality -  kamera yang bese2 but makes people speechless  ;-pppp means tak byk bunyik, resolution takyah gedabak2 sangat la, nak resize malas n buat berat pc je

2. Practicality & Compactness - senang dibawa, senang transfer, senang nak baling kat anjing kalo tetibe mengamuk -__-U, senang nak simpan dalam kocek ke sebab ujan.

3. Good Price - Harga dia sedap2 mata memandang, sedap lagi bahu yang memikul la. haha. bantai je. ish3.. haha. Ok la.. takyah la sampai 4K untuk 1 kamera. aku bukan nak jadi photographer ok! Jadi model takpe la. ngahahahahah!!!!  Model hape. Hampeh! Cis. hehe. Takat around 2K tu leh terime la. ;D...

4.Durability - Oh ni pantang la. kalau jatuh skit rosak. macam beli brand #China ke. cis. aku anti barangan negara #China skit. ahahaha.. Brand trust takde, kualiti lg haram, cepat rosak, merbahaya. Ouh~ buat rugi je kalau rosak pastu kene repair la bagai. takyah2 membazir. Beli je yg jenama yang dah femes. So yakin la skit. :D


So lepas calculate-calculate. Da dapat da jawapan dia.. So aku rasa la. nak pakai yang puas hati n memenuhi permintaan pelanggan seperti aku ni. Kamera yang amat sesuai ialah.........................





..................... LOADING 10%




....................LOADING 50%






....................... LOADING LOADING...





......................LOADING LAGI...











...........LOADING TAMAT DOWH~





TAAARAAAAAAAA~~














iPhone 4.
Semua orang   ----->>>      -__-U      -___-U      -__-U      -__-U       -___-U      -__-U

Ngee~~
Ok2.. meh aku terangkan skit je la. satu sebabnye, ia dah penuhi semua permintaan aku, ahahaha.. walaupun ia bukan KAMERA, ianya masih mempunyai KAMERA. HAAAA!! gempak x? ;p hahaha

I love the function and apps. the camera is too beautiful for its categories that is 'GADGET' ouh i love it i love it i love it damn much.. ahahaha!!! (sebahagian diri orang putih aku berkata2)

He he he XD
5.0 megapixel is perfect with every detailing.
Video record HD beb!
Leh blog pkai hp ni.... DSLR ade?

haahahaha.. ape pun sabar lah.. So jika sempat aku grab awal2 aku grab okay!

Kalau tak sempat, aku nak tunggu dulu iPhone 5 n nak tengok features menarik dia. Tuu Diaa~~

hehe

So.. ape pon Chill Babe! Chill

Sampai sini saja. sayonara!!

18 comments:

Amira Naddia said...

AKU POM SANGAP NK KAI DSLR!!!! TOLONG LA KELIK2 NUPNANG AKU WEHHHHHHHHHHHHHH

rj Etika said...

hahahahha...macam haram kan...loading bagai tetibe iphone. nasib baik kau da buat reaksi aku cane. -.-"

Amman Asli said...

nadia: nampak sangat ko tak membaca.. aku tak berapa sgt nak DSLR tu. hahaha ipong ok iPHong.. hahaha.. kelik? ko kelik la aku nyer gak.. hahhaha!!! nupnang2.. hahaha


et: hahahahaha... itu trick okey ;ppppppppppppppp hahahahaha...

Siti Salha Rosman said...

Saya suka DSLR. Walaupun besar tapi gambarnya sangat gempak okay. Kalau untuk keselesaan berjalan tu, sememangnya kamera compack je. Senang cerita, beli dua2...hehe.

Amman Asli said...

hahaha.. ye memang betul.. memang ianya gempak n leh wat macam2 event. but. for now. it is not my need. just a simple function from iphone da memadai sebab kualiti dia memang besh.. hehehe.. tak caye cube try ;D
<--- nak memang juge

Siti Salha Rosman said...

Saya kalau dapat tu cukup dah, tak cari lain...huhu.

Amman Asli said...

hahaha.. ok la tu kn? benda best juge. :)) kamon2 beli pat.. :D

EJA said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Amman Asli said...
This comment has been removed by the author.
Amman Asli said...

for me.. nikon lg praktikal n friendly-user la.. tp org ckap kualiti canon lg best. hee.. terpulang pd masing2.. tgk model juge. but both are best la.. best2... hehehe..

if nak beli tanye yg lg pakar la.. i tak pakar n xreti sgt.. nak setting2 bagai.. perh~

u nak beli?

EJA said...

nak beli ..tapi tidak tahu buat pilihan..kualiti yg penting..

Amman Asli said...

ahahaha.. tanye nasihat kat kedai.. diorg lebih mengetahui ape yg anda mau :D..

so far yg ok la.. Nikon D90..
Canon 500D. itu yg harga2 ok n kualiiti tinggi.. ada model baru yg lg ok.. cube try usha. :D

Amira Naddia said...

waklu aku xbace..kang aku sekeh ko sesajer jer...
aku nk dslr..sob3

Amman Asli said...

-___-U sia2 kene waklu.. huhuhu.. ahaha

nak ke? hehe.. jangan nangis.. keje rajin2.. kumpul duit. nanti beli ye? takpon kongsi la ngan son goku hahaha

EJA said...

hihi..nanti kiter usha2..thanks kamu..

Encik Amman said...

sama2 kamu ;D

Fazly said...

td dah pegang da iphone :D hahaha

Encik Amman said...

ahahaha.. tau xpe.. aarrrgghh aku mengidam lagi. ahaha.. malam tadi aku tido termimpi memang iphone doww.. ahahah!!!